ג’י-שוק זה הכי, אחי!

 

מה חשוב לדעת לפני קניית שעון לצבא ?

עומד להתגייס בקרוב ? בין אם כבר התגייסתם לכוחות הביטחון, ובין אם אתם עומדים להתגייס בקרוב לשירות הצבאי ולבלות את השנים הבאות שלכם בשק שינה צה”לי בלילות ועם מפקדים ומפקדות שיטרטרו אתכם בימים, כדאי שתעשו זאת עם שעון יד שישרת אתכם נאמנה!
התיישבנו לשיחה צמודה עם דור דגני, יוצא יחידת “אגוז” המכין מאות בני נוער לשירות הצבאי והכנו עבורכם את המדריך המלא לבחירת השעון האולטימטיבי לחיילים ולחיילות.

  1. חוזק ועמידות – כידוע, חיילים קרביים מתאמנים ונלחמים בשטח בסוגים רבים של מתווים (אדמה, בוץ, חול, מים, שטח הררי, שטח סלעי) ולכן בראש ובראשונה חשוב מאוד שהשעון יהיה עמיד, חזק ואגרסיבי ויוכל להמשיך לתפקד לאחר ספיגת פגיעות, נפילות וזעזועים.
  2. נוחות – חיילים משנים את תנועות הגוף שלהם במהירות תגובה חדה מאוד: מעמידה לזחילה, לכריעה, לספרינט ועל כן חשוב מאוד שהשעון והרצועה לא יפריעו על היד ופשוט יהפכו לחלק בלתי נפרד מהגוף מבחינת ההרגשה ממש כמו נשק וקסדה.
  3. צג תצוגה גדול – פעילויות, מבצעים וכל תרחיש אחר מתבצע בזמנים ולכל משימה יש את הזמן שלה. זמנים הם קודש קודשים, החל מהטירונות ועד מבצעים שונים בעומק האויב. כפועל יוצא, החייל מסתכל עשרות פעמים ביום בשעון שלו, מבט חטוף ומהיר. לכן- חשוב מאוד שצג השעון יהיה גדול דיו, על- מנת לספק לחייל תמונת מצב של השעה, הדקה והשנייה במהירות המקסימלית ביותר.
  4. תאורה מספקת ומניעת חשיפה – רוב הפעילויות והתרחישים בצה”ל מתרחשים בחשכה.
    על החייל להיות נסתר וחשאי, ולכן צבעו של השעון צריך להיות שחור או ירוק כהה, על-מנת שלא יבלוט בשטח ויאפשר את ההסוואה המושלמת. בנוסף, בלחיצת כפתור (חשוב מאוד שהכפתור יהיה גדול ובולט) מהירה על השעון, לספק תאורה בהירה ומהירה, על- מנת לראות את השעה בכל זמן נתון בחושך.
  5. מצפן – חלק מאוד גדול מלחימה הוא כמובן הניווט. על החייל לדעת בכל זמן נתון היכן הוא נמצא בשטח ועל-כן, מצפן הוא אחד היתרונות הבולטים שצריך להיות לכל חייל בשעון שלו בכדי להתמצא בשטח ובמהירות.
  6. אמינות השעון לאורך זמן – לחיילים אין זמן ורצון להתעסק עם החלפת חלפים. כידוע, המון זמן בשטח ומעט זמן בבית, לכן חשוב מאוד שהשעון לחיילים קרביים יהיה אמין וישמש אותם לאורך זמן.
  7. עמידות למים – החייל הקרבי בא במגע עם מים לעיתים קרובות. אם זה מתחיל במקלחות זריזות תחת לחץ של זמן, ועד כניסה למים וצלילות ביחידות מובחרות.

דור דגני, יוצא יחידת “אגוז” וכיום מכין מאות בני נוער לשרות צבאי ולחיים יודע היטב מה המשמעות של בחירת השעון האולטימיטיבי לחייל הקרבי.

דור דגני, יוצא יחידת "אגוז"

“בגי’-שוק חושבים כמו חייל; קל, מהיר, אגרסיבי, חד והחלטי. בלי כל הזוטות שמסביב, כי בסופו של דבר מה שמשנה הוא מבחן התוצאה. המלש”בים (מועמדים לשרות ביטחון) כבר מדברים ביניהם ‘תגיד קנית כבר ג’ישוק?’ זה הפך להיות שם גנרי לאיכות שמתאימה לצבא”.

דגני מוסיף: “ג’י-שוק הפך להיות חלק מהפק”ל של כל חייל. שעון שיכול לעמוד בכל פעילות, שטח, עומק, גובה וטמפרטורה, כשמשלבים זאת עם היכולת לספק מידע בכל מצב ותחת כל סיטואציה היא מה שמייחד את ג’י-שוק עבור חיילים בצורה משמעותית, כוחות הצלה, כוחות המשטרה וצה”ל יודעים שג’י שוק זה שעון שאפשר לסמוך עליו , שעון שלא מאכזב”.

צפייה בכל השעונים הצבאיים

תבוא קרבי, תבוא מוכן, תבוא ג’י-שוק – שעון לצבא

כאמור, חיילים קרביים מתאמנים ונלחמים בשטחים מגוונים, למשל לוחמה בשטח בנוי, בחול, סלעים, בוץ, מים, שטח הררי ועוד. לכן, בראש ובראשונה חשוב מאוד שאותו שעון לחיילים יהיה עמיד לכל זה ושיהיה חזק ואגרסיבי כדי שיוכל לספק את המידע הנכון בכל מצב.

אם חיפשתם שעון למתגייס – עכשיון אפשר להגיד שכבר מצאתם. ניתן למצוא אצלנו גם שעונים לגבר מכל הסוגים.

החומרים מהם עשוי שעון ג’י-שוק הם חומרים גמישים וחזקים דיו, היכולים לעמוד בכל שינוי. הם לא מפריעים לפעילות השוטפת של החיילים, ולכן השעונים כל כך נוחים על היד. ממש חלק בלתי נפרד מהגוף, כמו הנשק שלכם. נוסף לכך, שעוני ג’י-שוק קלים יותר מכל שעון אחר. הזכוכית מאוד עמידה, הלחצנים שקועים ומוגנים בהשוואה לחברות אחרות, מה שנותן פן בטיחותי והם יהיו בשימוש אך ורק בעת לחיצה יזומה, כך שלא יווצר מצב של תאורה בטעות במארב או כל דוגמא אחרת. זה תכנון שמתאים לאנשי שטח וצבא.

שעון לצבא – שעון למתגייס לכל יחידה:

יתרה מכך, בזמן פעילות, חיילים צריכים לקבל המון מידע במהירות, והצג של ג’י-שוק מותאם בדיוק לזה.
הגודל, הבהירות והניגודיות מיועדים לקבלת המון מידע במבט חטוף.

מבחינה עיצובית, אין ספק שגי’-שוק יודעים את העבודה. החל משימוש בצבע שחור שלא מבריק, דרך ירוק בגוונים שונים ועד צבעי הסוואה מדליקים. גם התאורה טובה לחיילים לקבלת כל המידע במבט מהיר. בחלק מהשעונים יש כפתור השתקה שעוצר את כל הצפצופים בלחיצה אחת.

דגמים מסוימים של ג’י-שוק מגיעים עם מצפן דיגיטלי (שלא יתפסו אתכם במבחן ניווט) שיעזור לכם להבין איפה אתם נמצאים ביחס לסביבה, בכל שעון יש שילוב של מספר פרמטרים וכל חייל צריך לבחור לפי פרמטרים אלו את השעון שהכי ישרת אותו והכי מתאים לו.

GShock שעןנחים לחיילים

“ג’י שוק חושבים כמו חייל- קל, מהיר, חד והחלטי”

כי בסופו של דבר מה שמשנה הוא מבחן התוצאה, ולכן ג’י שוק עדיפה על כל חברת שעונים אחרת.

כאשר מדובר על שעון לחיילים בישראל ובעולם.

דור דגני, הוא בעלים של “כושר קרבי דגני” – בי”ס להכנה לצה”ל ולחיים, יוצא יחידת אגוז, קואצ’ר לנוער וילדים.
לעמוד הפייסבוק של דור דגני –
https://www.facebook.com/deganikosher/