שעוני ג’י-שוק הם כבר מזמן לא רק שעון. הם הפכו לאמירה. הם הפכו למוצר אופנתי שמשדר את מה שהעונד מבקש למסור לסביבה. החומרים, הצבעים והעיצובים של שעוני ג’י-שוק משתנים על פי האופנה ותמיד מעודכנים על פי מה שחזק, וכמובן כל זה לעולם לא מגיע על חשבון הבסיס של ג’י-שוק – הקשיחות, החוזק והעמידות. עם כל אלו, את עולם שעוני ג’י-שוק מובילה כיום השאיפה לאופנתיות.

כשמדברים על אופנה, אין ספק שהמעצב עידן כהן הוא אחד השמות המובילים בתחום. כמעצב שמלות ערב ושמלות כלה ייחודיות, בעבודת יד ובהקפדה יתרה, כהן הפך להיות מבוקש לא רק בקרב האלפיון העליון, אלא גם בקרב סלבס מקומיים ובינלאומיים.

כהן שם את הדגש לא רק על עיצוב השמלה, אלא על כל הסובב אותה ברגע המאושר של חייה, “יש עליי את האחריות שהשמלה תהיה כפי שהיא חולמת ליום החופה, ושהכול יהיה מושלם בדיוק כפי שהיא חולמת” אומר כהן, הוא ממשיך ומספר על מקרה בו לקוחה רזתה 2-3 מידות אחרי שהמשלה הייתה כבר מוכנה, כהן לא היה מוכן שהיא תתחיל את החתונה עם בדל אחד של עצבות או חרטה ולכן יצר לה שמלה חדשה במהירות והספיק לארגן לה מדידות כדי שהכול יהיה מושלם – “זו לא שמלה, זו הגשמת חלום” אומר כהן.

עם שם בינלאומי כמו של עידן כהן, היינו מצפים למעצב על מבוגר יחסית שנמצא בתעשייה המון שנים, אך לא כך במקרה של עידן.
כהן מעצב שמלות כ-5 שנים סך הכול, לפני זה עבד כמלצר ובחברת מחשבים, אבל היום אין מאושר ממנו “לא הייתי מחליף את זה בשום דבר אחר. אני מאושר בעבודה שלי, עם בעלי ועם ארבעת הכלבים שלנו” אומר כהן.
כדי להגיע לאן שהוא הגיע בתקופה קצרה כל כך צריך להיות מישהו מיוחד “לאו דווקא מיוחד” מצטנע כהן, “אלא להיות חדור מטרה, מבלי לשמוע שום רעש מסביב ורק להתרכז בחזון ובחלום שלך לעצמך, ולהאמין בזה מאוד מאוד חזק.”
אם לכולם היה את זה, אז העולם היה טוב יותר. כל עוד אין הרבה עם משמעת והצלחה כזו, אז כן, בספר שלנו זה נקרא ‘להיות מיוחד’

השעון של עידן

השעון של עידן כהן

כהן לא סתם פרץ לעולם הכלות הישראלי. בשנת 2015 עידן כהן הציג את קולקציית שמלות הערב שלו באוהל הראשי בשבוע האופנה בניו יורק לא פחות. זה קרה מול מאות קניינים, סטייליסטים ואנשים מובילים בתעשייה העולמית. איך זה קרה? יש שיגידו חוצפה ישראלית, ויש שיגידו שהבנאדם קשוח (כמו ג’י-שוק) ולא רואה ממטר כשהוא בדרך אל המטרה שלו. “היה לי הרבה מזל. שלחתי מייל ליח”צנית חשובה עם צילומים של הקולקציה האחרונה שצילמנו בסטודיו ואז קיבלנו ממנה מייל נלהב חזרה, והיא כמעט אף פעם לא עונה למיילים”, אגב, התצוגה הזו הייתה התצוגה הראשונה שלו בכלל.

את מקורות ההשראה שלו כהן שואב מנשים חזקות עם אמירה עצמאית משלהן. הוא אומר שהוא מתחבר לנשים מובילות שיודעות מה הן רוצות. כהן מספר שבתחילת הדרך הוא נאלץ להיות מקור ההשראה של עצמו, מכיוון שלא כולם פירגנו על הדרך שבחר בה, אבל כמובן עם הזמן הפרגון בא והתעצם. את השמלה הראשונה שלו בתחילת הדרך עיצב לבת דודה שלו לאירוע. זו היתה שמלה ורודה עשויה מקראפ עם שרוולים ארוכים. היא הייתה מאוד סקסית אבל גם אצילית. כהן היה מאוד גאה ביצירה שלו וגם הלובשת קיבלה המון מחמאות. כך נשים החלו לפנות אליו כדי שייצר גם עבורן שמלות ערב.

כהן מתאר את הרגע בו הוא מבין ששמלה שיצר תהיה מוצלחת, “ברגע שאתה רואה את השמלה אתה מתרגש. כשאתה חש שיש בה ניצוץ והיא קוראת לך, ואתה ממש יכול להרגיש שהשמלה נועדה לך. שמלה מוצלחת היא מבחינתי כל שמלה שגורמת לאושר למי שבחרה בה.” אגב, אם תחליפו בפסקה האחרונה את המלה ‘שמלה’ במילה ‘ג’י-שוק’ – זה בדיוק מה שקורה כששעון שאנחנו עונדים תפס את עיננו באופן מיידי.

לסיום, כהן מספר לנו על התכונות החשובות באנשים שהיה רוצה שיעבדו איתו, כשבעצם מדובר על תכונות הקיימות אצלו ושהיה רוצה למצוא ביצירות שלו, “הבנאדם צריך להיות פרפקציוניסט, חרוץ ומקצועי. לפעמים גם אתן צ’אנס לאדם מתחיל ללא ניסיון, אבל אני צריך לזהות את הניצוץ.”
כהן בחר בשעון של ג’י-שוק בעיצוב מטאלי דגם- GA-110GD-9B בדיוק בגלל התכונות האלו והחיבור המושלם שלהם לאופנתיות. “ראיתי בג’י-שוק שהם יכולים להוציא דגמים זהים אבל בעיצובים שונים. זו מחשבה של חברת אופנה וזו אחת הסיבות שאני אוהב את ג’י-שוק. אני יכול להתאים את השעון שהכי אהבתי, עם הלוק שאני הכי אוהב.